close

DF_18655_1402306915.jpg 

人無法決定自己會不會受到傷害,但可以決定是誰傷害你

"You don’t get to choose if you get hurt in this world, 

but you do have some say in who hurts you"

The-Fault-in-Our-Stars.jpg 

<更多動人話語>

我無法告訴你,我有多麼感謝我們擁有的小小無限,

我不會拿他替換世界上任何東西,你在有限的日子裡給予我永恆,而我很感恩

"My love, I cannot tell you how thankful I am for our little infinity. I wouldn't trade it for the world. 

You gave me a forever within the numbered days, and I'm grateful."


往往人們做出承諾時,並不了解其中的含意

“Sometimes people don’t understand the promises they’re making when they make them” 


這是種隱喻,把致命的東西放在牙齒間,卻不给他傷害你的力量

"It's a metaphor, see: You put the killing thing between your teeth, but don't give it the power to do its killing."  


這就是疼痛,它要求被感受到

"That’s the thing about pain…It demands to be felt.”


喔,我不在意,海瑟葛瑞斯。如果能為你心碎,那是我的榮幸!

“Oh, I wouldn’t mind Hazel Grace. It would be a privilege to my heart broken by you.”  


 

<心得>

能夠愛,是我們出生即被賦予的能力,學會愛人讓自己成長,學會被人愛享受幸福特權

一個人能遇見另一個人,生為家人,成為朋友,彼此相愛的這一切,都是緣分.

多麼珍貴你們才能在億萬人之中,陪在對方身旁.人的一生是如此的短暫

吝嗇於分享愛,害怕去接受愛,都是不對的,活在當下,愛在當下,才能夠不留遺憾


寫信,或者,傳一封短短簡訊,大聲告訴對方,你有多麼愛他/她

人很奇妙,心裡面的話,有嘴巴不述說,有耳朵不聆聽

對方不會知道,愛要及時,不要等要說時卻發現來不及,會後悔莫及,心痛萬分

arrow
arrow

    Ko's Garden 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()